dinsdag 4 maart 2008

Let's Groove

Microsoft Office Groove (c) MicrosoftHet heeft even geduurd vooraleer ik het produkt ben gaan gebruiken, maar nu is de tijd aangebroken, "Let's Groove".

Als Solution Consultant ga ik produkten bekijken, testen, laten doordringen, nog eens testen.

Dit doe ik om de klanten en m'n collega's voort te helpen in de wondere wereld van Collaboration.

Ondertussen komt tijdens m'n SharePoint verhalen het "Groove 2007"-verhaal meer en meer naar voor. Het andere produkt "Colligo", mogen we niet uit het oog verliezen, maar je moet wel eerst onderzoeken waarvoor je dit ga gebruiken.

Groove interessant ?

Wat mij betreft wel. Bij het bekijken van het produkt ben ik op een interessante pagina terecht gekomen.

Groove en SharePoint zijn anders, maar werken prima samen

Om even hun samenvatting over te nemen.

• Office Groove is het meest geschikt voor kleine virtuele teams en kortlopende projecten.

• Office SharePoint Server is het meest geschikt als u voortdurend informatie publiceert en die onder een breed publiek verspreidt.

• U kunt Office Groove en Office SharePoint Server samen gebruiken om inhoud van een intranet offline te verzamelen of die inhoud extern beschikbaar te stellen.

De toekomst van Groove ?

Als je in de wandelgangen van Microsoft luistert, zal de volgende versie van Groove zich meer gaan profileren als een Offline Client van SharePoint en ze hebben gelijk ook, want dit is een veelgevraagd tijdens de voorstudies van SharePoint projecten. Het zal het platform mee verder helpen naar een volgende level.

Go for it

Wil je het produkt ook eens proberen ?

Geen opmerkingen: